2011. november 6., vasárnap

Interjú. Veletek!

Sokat vacilláltam, hogyan oldjam meg ezt az interjút. Először személyekben gondolkodtam, aztán eszembe jutott, hogy a példaképek legtöbbször a megfelelő választ adják. És így is gyakorolják. Kell ez nekünk, hogy legyen ki után igazodni, miután az ige fényében is megvizsgáltuk magunkat. Néha azonban nem árt, ha magunknak is felteszünk kérdéseket. Kérlek, válaszolj őszintén az alábbiakra! A válaszlehetőségeket elgondolkodtatónak szántam. Biztos vagyok benne, hogy az Úr Jézus szívesen meghallgatja, hogyan gondolkodsz ezekről…

1. Szerinted illik-e fürdőruhás képeket feltenni a Facebook-ra és mindenki számára láthatóvá tenni?

  1. Miért volna gond?
  2. Strandra is járok.
  3. Mindennek megvan a maga helye. Az utcára sem megyek fürdőruhában
  4. Nem.
  5. Egyéb:…

2. Párkapcsolatban élők meghitt pillanatainak profilképpé avanzsálása (pl. csók). (A profilképed jelenik meg minden hozzászólásodnál, minden aktivitásodnál!) Nem gondolod, hogy így közönségessé válik a kincsed?

  1. Nem, egyáltalán.
  2. Megoszthatom a boldogságom, nem?
  3. Az utcán is lehet elég ilyet látni. Ez már nem különleges.
  4. Nem látom jónak.
  5. Erre még nem gondoltam.
  6. Meguntam már őket nézni, bosszant.
  7. Kísértést jelent számomra. (pl. irigység)
  8. Egyéb:…

3. Nyelvezet. Egyre többször szembetalálom magam azzal, hogy magukat az Úr Jézus tanítványainak valló fiatalok is olyan szavakat használnak (talán meggondolatlanul?), amelyek a mai világ fiataljainak természetesek (pl. képek dicséreténél a „szexi vagy” hozzászólás). (Kérem, ne botránkozzanak meg a Mustármag azon olvasói, akik nem felhasználói egyik internetes közösségi oldalnak sem, hogy kokrétan fogalmazok. Mert akik ezeken jelen vannak, biztosan, hogy találkoztak már ilyesmivel! Ez a valóság.) Neked mi a véleményed erről?

  1. Ne legyünk már ódivatúak!
  2. Nem vagyok prűd. Őszinte vagyok. Úgy beszélek, ahogy jónak látom.
  3. Nem látom helyesnek.
  4. Hatással van ránk a világ!
  5. Eddig nem is gondoltam erre…
  6. Egyéb:…

4. Kétértelműség. Ilyesmi is előfordul. Nem mondom úgy ki, de azt értem alatta. Megosztott viccek hasonló tartalommal. Mit szólsz hozzá?

a- Már ez is baj?

b- Rossz az, aki rosszra gondol.

c- Nem helyes.

d- Egyéb:…

5. Osztottál-e meg igeverset az üzenőfaladon?

a- Igen, rendszeresen teszem.

b- Igen, ha különösen szólt hozzám.

c- Nem, mert az osztálytársaim/nem hívő barátaim belekötnének.

d- Eddig még nem mertem.

e- Mire jó az?

f- Egyéb:…

6. És mi van akkor, ha másoknál észreveszel helytelen dolgokat? (Sokszor magunkban nehezen látjuk meg). Megbeszéled-e ezt az illetővel? (Akivel teheted személyesen, vagy privát üzenetben).

a- Volt már rá példa.

b- Engem szólítottak meg.

c- Még soha nem tettem ilyet.

d- A Facebook-on való jelenlét mindenkinek a magánügye.

e- Sajnos nyilvánosan szólítottam meg és baj lett belőle.

f- egyéb:…

7. Milyen helyiséghez hasonlítanád a Facebook-ot?

a- Strandhoz

b- Utcához

c- Kávézóhoz

d- A nappalinkhoz

e- Egyéb:…

Ajánlom figyelmedbe a következő igeverseket:

„A test lámpása a szem. Ha a szemed tiszta, az egész tested világos, de ha gonosz, a tested is sötét.” Lk11,34

„Sem undokság, vagy bolond beszéd, vagy trágárság, melyek nem illenek: hanem inkább hálaadás.” Ef 5,4

„Semmi rothadt beszéd a ti szátokból ki ne származzék, hanem csak amely hasznos a szükséges építésre, hogy áldásos legyen a hallgatóknak.” Ef 4,29

„Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek; de nekünk, kik megtartatunk, Istennek ereje.” 1 Kor 1,18

„A Krisztus beszéde lakjék bennetek gazdagon úgy, hogy tanítsátok egymást teljes bölcsességgel, és intsétek egymást zsoltárokkal, dicséretekkel, lelki énekekkel; hálaadással énekeljetek szívetekben az Istennek..” Kol 3,16

Köszönöm a beszélgetést!;) Kívánom, hogy jellemző legyen ránk a következő ige:

„Az ifjakat ugyanígy intsd, hogy legyenek józanok mindenben; te magad légy példaképük a jó cselekedetekben, mutass nekik a tanításban romlatlanságot és komolyságot, beszéded legyen feddhetetlen és egészséges, hogy megszégyenüljön az ellenfél, mivel semmi rosszat sem tud mondani rólunk.” Tit 2,6-8

Kelemen Napsugár

Ha szeretnétek megosztani gondolataitokat ezekkel kapcsolatban, lehetőségetek lesz rá. Felteszem a Facebook oldalamra a kérdéseket (Napsugár Kelemen), valamint a Mustármag blogjára is. Hozzá lehet szólni!

(Megjelent a Mustármag 2011. októberi számában)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése