2009. szeptember 16., szerda

Szenvedek, de miért? -Veress Efraim




„Mert a mi pillanatnyi könnyű szenvedésünk igen-igen nagy örök dicsőséget szerez nékünk” 2Kor. 4:17
Amikor az ember eljut fejlődésének abba a szakaszába, hogy a vele kapcsolatos történésekneknek nem csak fő- ill. gyanútlan mellékszereplője, hanem már azok okait és céljait is kezdi vizsgálni, akkor tesz fel ilyen kérdéseket. Aztán a maga módján megpróbál rá választ keresni és ha nem találja itt lenn, akkor képes az egekig is felkapaszkodni érte. Azért viselkedünk így, mert Isten értelmes lénynek teremtett minket és az értelmetlen dolgoktól szabadulni igyekszünk, főleg ha szenvedésről van szó. Keresztyénként fontos megértenünk: Isten nem akar rosszat az övéinek, sőt mindennel jót munkál. Ha tehát ez így igaz, akkor mit kell látnunk és miként kell imádkoznunk a szenvedések közepette?
Alig voltam nyolc éves amikor az öcsémmel együtt súlyos balesetet szenvedtünk. Koponyatörés, agyrázkódás, csonttörés és egyéb bajok származtak a gondtalan szánkózásból. Ez a legkorábbi emlékem mely a szenvedésről eszembe jut. A zilahi kórház intenzív osztályán magamhoz térve, életemben először éreztem nehéznek a fejem, gyengének a testem és nagyon tehetetlennek magamat. Senki mást nem láttam magam előtt csak az édesanyámat, aki nagyon megörült annak, hogy legalább egyik gyermeke (az öcsém még kómában volt) hallja, amit mond. Rögtön közölte velem -mielőtt újra kómába zuhantam volna- hogy lehet nemsokára a mennybe visz az Úr Jézus. Ezt én akkor gyermeki hittel fogadtam, és arra gondoltam, hogy ha ilyen fájdalmas is a mennybe jutás, akkor is megéri oda menni. Ennek örömére az éppen éledező öcsémmel, Ernővel elénekeltük "A mennyország ablaka nyitva áll és árad a drága erő..." című éneket és vártuk, hogy minél hamarabb ott legyünk. Az Úr azonban másképpen rendelkezett. Meggyógyított. Felépített. Az sem volt könnyű, mert hónapokig tartott, de a szenvedés akkor már múló nyűgnek számított, ezért egyre kevésbé zavart... (...)

(a folytatás a szeptemberi Mustármagban olvasható)

4 megjegyzés:

  1. Szeretnék sok erőt, kitartást, és bölcs gondolatokat kívánni neked. Örültem, amikor szeptember első napjaiban kézhez kaptam a szeptemberi lapszámot! Szinte "egy szuszra" elolvastam! Tetszett! Csak Így tovább!!! :)
    Egy megjegyzésem van csupán, a Margittát 2t-vel írják!
    Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  2. tudom es hiszem, hogy Aki elhivott a Mustarmag utjanak az egyengetesere az vegig veled lesz es fog adni neked sok-sok erot es hozzavalokat:) s az aldasokat amiket fogsz kapni e munkan keresztul, mi, az olvasok tabora, szinten reszesei leszunk. kivanok sok-sok lenduletet az ifjusag eleresehez a betuhalmazok altal.
    s majd legkozelebb Tasnadot illene szatmar megyehez irni, mert habar jo nagy bihar megye, de neki ott a helye a szatmariak kozott ;)
    legy aldott a nemes munkaban :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez jó! Ez történik, ha az ember egy az egyben átvesz szövegeket másoktól... és nem ellenőrzi az adatokat :) Köszönöm a javítást, mindezekkel én is tanulok. Bár nem ígérem, hogy több hibát nem fogok elkövetni, de igyekszem kijavítani azt, ami nem a legjobban sikerül... Köszönöm a bátorítást is, mindig jól fog!!! :) A nagy hajrában is(az elmúlt 2 hét), meg amikor már a következő lapszámon gondolkodom (most)...

    VálaszTörlés